Student Rights and Responsibilities

 

     Student Rights and Responsibilities and Code of Conduct

In order to ensure a safe, productive and positive learning environment, MCPS publishes two documents that help students, parents, and staff understand school rules and regulations; the expectations for student conduct; and the possible consequences for violating the rules. A Student’s Guide to Rights and Responsibilities is an overview of the rights and responsibilities students enjoy in MCPS and a summary of the laws and regulations that affect students. The MCPS Code of Conduct provides an overview of discipline procedures and protocols and the range of consequences students could face for violating various policies, regulations, and rules. The guide also discusses the MCPS philosophy to discipline. All families received a copy of these documents and are encouraged to review them with your child(ren). The documents are available online at www.montgomeryschoolsmd.org/students/rights/.

 

     Derechos y Responsabilidades y Código de Conducta de los Estudiantes

Para poder asegurar un entorno de aprendizaje productivo y positivo, MCPS publica dos documentos que ayudan a los estudiantes, a los padres y al personal a entender las reglas y reglamentos escolares; las expectativas de conducta para los estudiantes; y las posibles consecuencias de violar las reglas. La Guía de Derechos y Responsabilidades de los Estudiantes es un resumen de los derechos y responsabilidades que gozan los estudiantes de MCPS y una síntesis de las leyes y regulaciones que afectan a los estudiantes. El Código de Conducta de MCPS

Provee un resumen de los procedimientos y protocolos de disciplina y la gama de consecuencias que los estudiantes podrían enfrentar por violar las diversas políticas, reglamentos y reglas. La guía también explica la filosofía de MCPS en cuanto a disciplina. Todas las familias recibieron una copia de estos documentos y se recomienda que los revisen con sus hijos. Los documentos están disponibles en línea, ingresando a: www.montgomeryschoolsmd.org/students/rights/.